سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۳ |۲۵ ذیحجهٔ ۱۴۴۵ | Jul 2, 2024
زمانی فرد

حوزه/ عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان گفت: حساسیت انتخابات در بعد بین الملل ناظر به آن است که با میزان مشارکت مردم، میزان مقبولیت نظام در عرصه بین الملل مشخص خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد، عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در مشهد، به تبیین ضرورت مشارکت در انتخابات پرداخت و گفت: یکی از مسائل مهمی که هر انسان مومنی می بایست به آن توجه داشته باشد، نقش آفرینی در مسائل اجتماعی است.

وی با بیان این که مؤمن علاوه بر جنبه های فردی، باید در جنبه های اجتماعی نیز حضوری فعال و تاثیرگذار داشته باشد، تصریح کرد: یکی از مسائلی که در سرنوشت جامعه تأثیر دارد، انتخاب رئیس جمهور است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با اشاره به ضرورت انتخاب رئیس جمهور اصلح، عنوان کرد: قطعا هر چه رئیس جمهور صلاحیت بیشتری داشته باشد، می تواند جامعه را با تقوا به سمت جایگاه درست هدایت کند و از این جهت، اهمیت جایگاه رئیس جمهور در راستای مشارکت جدی در انتخابات معین می شود.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد با اشاره به ضرورت درک تأثیرگذاری در راستای مشارکت و انتخاب اصلح، خاطرنشان کرد: جایگاه رئیس جمهور جایگاه بسیار حساسی است و بنابراین، مشارکت یکایک ما، مقدمه تحقق این واجب مهم خواهد بود.

وی با اشاره به حساسیت انتخابات در عرصه بین‌الملل، ابراز کرد: حساسیت انتخابات در بعد بین‌الملل ناظر به آن است که با میزان مشارکت مردم، میزان مقبولیت نظام در عرصه بین الملل مشخص می شود که هر چه مشارکت بالاتر باشد، از نظر ناظران بین‌المللی، نظام بین مردم مقبولیت بیشتری خواهد داشت.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان مشارکت در انتخابات را وظیفه دینی و رسالتی در تحقق مشارکت در مسائل اجتماعی عنوان و ابراز کرد: وظیفه جهانی ما ارتقای اعتبار در عرصه بین الملل است و در این راستا بایستی هر آن کس که به اسلام و انقلاب علاقه داشته و نسبت به استکبار و صهیونیزم و بین الملل بغض و کینه دارد، در این عرصه مشارکت فعال داشته باشد تا امید دشمنان را برای عدم مشارکت ناامید کند.

حجت الاسلام والمسلمین زمانی فرد ادامه داد: بنابراین مشارکت در انتخابات هم از جهت دعوت قرآن و مبانی دینی و اسلامی به حضور حداکثری، هم بازتاب انتخابات در عرصه بین الملل و هم مأیوس نمودن دشمنان از این جهت ضرورت داشته و سبب می شود دشمنان نظام و انقلاب از این انتخابات ضربه محکمی بخورند.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha